Friday 15 November 2013

Bursdag, Zumba Party og Halloween

Ja, endelig!

22. oktober (火 - tirs)
I dag var Signes bursdag, så vi dro ut for å spise italiensk mat ut på kvelden. Det var kjempestemning!

Bare et par observasjoner...

Et par postere funnet på skolen, samt en restaurant i Halloween-tema.


23. oktober (水 - ons)
Høstfarger! Vi var på vei til butikken.

Pocky, sjokoladedekkede kjekspinner, i Star Wars-versjon. Of course, Japan, of course.


24. oktober (木 - tors)
I dag hadde viserektor (eller noe sånt?) og designlærer Yoshimura-sensei en privat fototime for de av oss fra dormen som var interesserte, så Sofie, Aron, Ayana, jeg og ei fra mentorgruppene dro til kontoret hans. Yoshimura-sensei har vært fotograf i mange år, og jobba en del innen journalistikk. Det var godt å friske opp litt gammel kunnskap, samt lære nye tips og triks. Vi fikk også se bilder studentene hans har tatt (Ayana og ene mentormedlemmet har ham som lærer)!

Aron sovna slik på sofaen før fototimen. Haw, så søtt.
(He's gonna kill me for this. ^^)


25. oktober (金 - fre)
I dag var det Zumba Dance Party! Det var kjempebra stemning, fantastisk respons, og innimellom konsentrasjonen så jeg smil og latter. Sånn det skal være, med andre ord!

Bilde #3: Denne karen hvis navn jeg nå ikke husker (hum) er lærer på skolen og danser caliente og Zumba. Hvor tøft er ikke det?! Han hang godt med, med andre ord. X)
Bilde #4: Alle tegna på tavla da vi kom til rommet. Aw. ^^
Bilde #5,6,7: "Yes! We did it!" -> "Sliiiten..." -> "Nawt!" (Joda, de var litt slitne etterpå, haha.)

* Bildene er lånt fra Eric og Natsumi.


Og på kveldinga var det hjemmelaget takoyaki (たこ焼き; ball-formet "snack" laget av en hvetmelsbasert deig fylt med f.eks. blekksprutbiter, pølsebiter, ost, osv., og stekt i en spesiell panne) til middag!

* Siste bildet er lånt fra nettet: Takoyaki.

Oh, og ja, tegninger fra JLPT-læreboka (Japanese Language Profiency Test). Søtt tegna!


26. oktober (土 - lør)
Sofie og jeg dro til Sapporo sentrum og fant oss en pub vi kunne spise middag og ta et par øl. [ TK6 ] er bl.a. drevet av en kar fra Australia (eeeller New Zealand, jeg husker ikke), så både japanere og andre utlendinger er å finne der. Vi fikk pratet med litt forskjellige folk før Sofie og jeg dro videre på karaoke (vi måtte bare)!


28.-30. oktober (月水 - man-ons)
Samler noen tilfeldige bilder jeg har tatt i denne korte perioden. I den store skolekantina hadde de massevis av kimonoer hengende for de som skulle være interessert i å leie en for skoleavslutningen neste semester. Det kosta visst bare 60.000 yen (ca. 3700kr)! Pfft! Dagen etter lagde Yuriko og Ayana curry (カレー), nam! På onsdagen stakk Sofie, Aron og jeg innom konbinien like nedi bakken her for lunsj. Vi prøvde oss på man; bolleaktig sak som er innbakt med [sett inn et eller annet fyll] her! Konsistensen minner om en myk bolledeig, luftig og litt søt smak.

Å, ja, jeg har glemt å nevne at vi tre torsdager har hatt teseremonitimer! Jeg har sansen for telærern vår; en energisk og morsom person! Like utenfor gangen her er terommet, og vi ble opplært i hvordan man ter seg under en teseremoni. Tok ikke med telefonen for bilder, tenkte ikke over det mens vi var der, men i ettertid; her er døra i det minste, haha!

Jaja, og senere viste Hiromi-sensei oss et Tokai University-blad laget i Tokyo som viste en liten artikkelsak om oss på utveksling her og dorm advisorene. Tokai har flere campuser, blant annet i Kanagawa og Tokyo. Jehe, interessant!


31. oktober (木 - tors)
31. oktober betyr Halloween, og en liten fest måtte jo vi ha!


Nest siste: Vi spilte et bingospill og jeg vant 1. premien! Den inneholdt en bentobox (lunsjboks) og ansiktsmaske.
Siste: Halloween-plakaten jeg tegna for anledningen.

* Prøvde å laste opp bildene via Google+, men akk.
* Har lånt paraoramaen og gruppebildet, siden 50mm-linse er håpløst for sånne ting.


Etterpå slappa vi litt av i stua med øl, godter og 'A Nightmare Before Christmas'. Stakk senere til konbinien en tur - i pysjen. Hells yeah! Spurte kassamannen om han ville ha Halloweengodteri, men han fikk visst ikke lov til å ta imot (eller så sa han). Buh. Jaja, bra kveld!

Dett var dett! Jeg beklager eventuelle språklige rariteter. Tre måneder i Japan gjør noe med språksenteret!


No comments:

Post a Comment