Monday 2 December 2013

Japansk underholdning, bursdag mm.

19. november (火 - tirs)
Så litt Barne-TV i dag, vi.

Jaaah...

Noen timer senere gjorde vi klart for bursdagsfest for Sofie! Ayana la ut lapper hun hadde laget forskjellige plasser på dormen med instruksjoner som til slutt ville føre henne til Yurikos rom. Vi fulgte spent med gjennom nøkkelhullet mens hun gikk forbi et par ganger med lapper i hånda til hun til slutt stoppa utenfor og banka på. Alle var helt stille. Yuriko svarte at det var greit, "kom inn!". Hun lukka opp - vi skrudde på lyset og ropte "SURPRISE!"! Film ble tatt, kan hende det kommer senere!

Som seg hør og bør fikk hun en blå bursdagshatt, bursdagsbriller...

... og alle lappene med Arashi-gutta påteipa kroppen, selvfølgelig! She's popular with the guys.


Vi spiste sushi og pannekaker. Festlig kveld!


20. november (水 - ons)
I dag var Zumba Party 2!

"Sliten", "genki!" og et klassisk hoppebilde.

Herr Hattori, en av de som jobber på skolen og som også er instruktør kom til meg etter timen med to esker med honningkjeks som takk på vegne av skolen for at jeg hadde hatt Zumba. Uventa og hyggelig!

Huh? Treet utenfor har fått julelys!

Sofie og jeg stakk til butikken en tur. Hun kjøpte seg noe som likna på is, men som ikke egentlig var det. Hm, interessant!

Og etterpå var det tid for GameCube: Donkey Kong-trommespill og Mario Party 4. Yay!

Hepp!


21. november (木 - tors)
I dag dro vi til byen og frisøren. Et fancy sted, men de er visst dyktige ifølge dorm advisoren. Både Sofie og jeg hadde lyst til å gjøre noe nytt med håret, men siden de mangla et produkt for mitt ønske, satte jeg det på vent.

I mellomtida, mens Sofie ble styla i salongen, gikk Ayana, Aron og jeg for å finne oss noe mat. Det var ville tilstander i gatene like utenfor, og etter å ha runda hjørnet skjønte vi at det var åpningsfest for den vissnok første H&M-butikken i Sapporo sentrum. "Haha, vanlig i butikk i Norge det der," kom det fra Aron og meg. Ayana ble litt overraska; det var det visst ikke her. Nei, vi så det!

Middag! Den var ikke så verst, nei.

Ferdig!

Ooog etter en kjapp tur på 7/11 hadde Sofie ordna seg en "hvordan skrive kanjier pent"-bok. Endte opp med å skaffe den samme litt senere. Den er på japansk og den er faktisk nogenlunde forståelig!


22. november (金 - fre)
Nok en dag i klasserommet. Det går ikke an å repetere nivåene i keigo (høflighetsspråk) for mye!

Ute var det sol og greier, jo.

Nest siste: Se øverst på taket. Japp, det er en fuglekasse. Ellers ser man gjerne kråker på taket og i trærne. Ja til intelligente fugler på campus!

Middagsselskap med folk fra mentorgruppene i dag også! Vi spiste god mat (en slags gryte med kimchismak) og snakka en del om språk.

Siste: Mat tar tid; Hiroyasu kan ikke vente med å lære seg mer nor- *host hark* jeg mener, dansk. Javel, da..! For info lærer han seg flere språk. Flinkis!

Gode og mette var det tid for kort; vi prøvde litt forskjellige spill. GRIS slo definitivt an - Det er de beste og mest intense rundene jeg noen gang har vært med på, haha!

Og etter at folk hadde gått og det ble rolig satte jeg på Final Fantasy VII i stua (et klassisk Playstation 1-spill fra 1997!) i håp om å vise Sofie litt av FF-magien! Åååå. Nostalgi!

Siste: en heller sjarmerende shot av Cloud mens han klatrer gjennom en tunnel. Høhø.


No comments:

Post a Comment