Wednesday 18 December 2013

Nåtid!

Neida, jeg er ikke død!


Fra Google. TV Tower og Odori park. <3

Jeg har bare ikke hatt tid og/eller lyst til å oppdatere bloggen (begge deler må til!). Det har skjedd så mye, vært en del stress og ikke så fint lite reising attpåtil! Siden 1. des har det vært Zumba Party #4 og Zumba i en idrettsklasses gymtime, kimono event, siste fagtimer, lunsj med lærerne, graduation ceremony, siste dinner party med venner og mer, og ikke minst farvel - til venner, lærere, skole og Sapporo. Den siste uka var over i en fei. Det var med rar følelse jeg pakka ferdig koffertene natta før. Skulle jeg virkelig dra herfra?

Torsdag 12. desember reiste Sofie, Signe og jeg til Tokyo. Vi overnatta der en natt før vi dro videre til Togane der de flesteparten i klassen går på Josai International University (1 og 1/2 times tid unna Tokyo). Oppholdet bydde på mye latter, nye opplevelser og koselige og interessante samtaler til langt ut på natt (ja, og ikke minst jordskjelv dagen etter ankomst!). Var blant annet på izakaya, karaoke, fikk omvisning på campus, var neeesten med i en skoletime (eh, fotoseanse for skolens brosjyrer, lol), spiste middag ute og ble generelt kjent med stedet. Det var godt å se igjen (nesten!) alle sammen!

Tirsdag 17. desember sto jeg opp tidlig etter altfor få timer søvn for å dra til Narita flyplass for å hente min mor etter en lang flyreise. Yay! Det første jeg så i ankomsthallen var masse TV-kameraer og fotografer som blitza vilt da en gruppe idrettskledde jenter dukka opp - til applaus fra folkemengden. Ehm, vet fremdeles ikke hvem de var, men kjente var de visst! :P

Videre tok vi ekspresstoget til Ikebukuro og innlosjerte oss på Kimi Ryokan. I går spiste vi middag i næheta og gikk litt rundt for å kikke. En random kar kom bort til oss og prata engelsk. Han lurte på hvordan det gikk, spurte om det var moren min ved siden av meg, og ønsket oss en riktig god kveld videre. Haha, ja, ok!

I dag: Asakusa (kjent grunn!)! Kikka på de utallige markedsbodene, så Sensoji-tempelet, dro til kattekaféen (eiern ble glad for å se meg igjen, haha), dro tilbake til Ikebukuro og spiste på en italiensk restaurant. Den virka litt eksklusiv, og fy søren for god mat! Som avslutning klarte servitrisa å legge på en ekstra null så det så ut som vi hadde spist for et sekssifra tall yen. Hun beklaga seg, men jeg lo og fikk beholde kvitteringa. X)

Dro innom en fruktbutikk på veien hjem der jeg plutselig fikk en pose klementiner gratis. "かわいいですから!" ("Fordi du er søt!"). Aww. ^^


Og det er bilder, mange, mange bilder!
Her samla opp fra 2. des til 18. des via Google+ Photos: [ 2. des til 18. des! ]

Oh, btw, her er bildene fra [ Photo Rally ] jeg har nevnt tidligere i bloggen!

No comments:

Post a Comment