Tuesday 10 September 2013

Endelig på plass på Tokai University!

Dag 12 ~ 4. september
I dag våknet Aron og jeg i 9-10-tiden, ordnet oss, pakket ned sakene våre og dro ned i resepsjonen for å sjekke ut av hotellet. Vi fulgte kartbeskrivelsen gitt for å finne busstoppet. Regnet pøsa ned mens vi gikk bortover. Når jeg tenker meg om er det første gang jeg har tatt buss i Japan, og det var mye det samme, forutenom faktumet at her gikk alle på midt på bussen og av foran. Billetten betales på veien ut. Regnet hadde ikke gitt seg da vi gikk av bussen 10-15 minutter senere. Jeg kjente likevel at jeg ble skikkelig spent og gira, for skolen var i sikte og jeg kjente igjen beskrivelsene av området fra en senpai (tidligere elev) som gikk på denne skolen i fjor (takk, Lizette!). ^^

Bilde #1: Utsikten fra hotellet. Oppmuntrende...
Bilde #5: Moro å vente på bussen!
Bilde #6: Hii, det er kanjitegn på bilskiltene.
Bilde #7: Tokai University!

Aron gikk foran og kom i snakk med portvakta da jeg hadde tatt bilder med telefonen. Like etter kom det en kar løpende mot oss, smilte bredt og introduserte seg som Hiroki, en av koordinatorene våre. Han hjalp oss med bagasjen opp en bakke til universitetet. I skolegården ble vi møtt av flere som ville hjelpe, samt tre stykker som holdt oppe inngangsdørene for oss (Hiromi sensei, læreren vår, var blant dem) og ønsket oss velkommen til Sapporo og universitetet. Vi mottok papirer med nødvendig informasjon og ble fulgt opp til dormen og vist rommene våre. Ikke verst! (Må nevnes at rommet har blitt mer hjemmekoselig nå enn da, første dagen!)

Bilde #9: Eget kjøleskap, oh yeah.
Bilde #10&11: Utsikten fra rommet. Gymmen ligger på venstre side, inngangen og skolegården til høyre. Hum, ja. Det kan ikke sees herfra. X)

Det var morsomt å se at fellesarealet der stua og kjøkkenet er så akkurat ut som på bildene og videoene vi fikk se før vi bestemte oss for skole! Og ja, det er masse spill og filmer i TV-skapet. ;)

Siste to bildene: Utsikten fra stua. Vi bor i en bygning for oss selv, men kan lett gå inn inn i hovedbygningen uten å måtte gå ut (f.eks når vi vil til kantina). Vi er dermed litt skjerma fra de andre elevene, men samtidig ganske nære.

Vi brukte kvelden på å bli bedre kjent med de to japanske DA (dorm advisors)/mentorene våre som bor med oss, Ayana og Yuriko. De er to kjempehyggelige jenter! Vi dro fram norsk godteri (type Freia melkesjokolade, Seigmenn, Kvikk Lunsj, Bamsemums, mm.), og vi fikk visst litt tilbake også. Digg! X)

Peace out!

No comments:

Post a Comment