Friday 6 September 2013

Fra Asakusa til Ikebukuro i knall(varmt)vær

Dag 7 ~ 30. august
I dag våkna jeg av at Aron sto opp. Det var i 8-tida. I dag skulle vi sjekke ut av hostellet. Emma var denne gangen den som lå og dro seg lengst, men hun måtte til slutt gi opp dyna (aww). Vi stelte oss, pakka sammen sakene, dro til konbini for frokost (vi var jo nærmest blitt stamkunder) og spiste det i resepsjonen på hostellet. Resepsjonen er stedet der wifi er tilgjengelig, det står en stor TV der med DVD-spiller, det finnes piano, samt et kjøkken der gjestene kan lage egen mat. Her skulle det vise seg at vi skulle bli i noen timer utover utsjekkingstid fordi jeg måtte kontakte flyselskapet Aron og jeg skulle reise nordover med ang. bagasje. Det er ikke bare-bare når man må vente ekstra i telefonen fordi de må sette deg over til en kundebehandler som kan snakke engelsk. Hvorfor er jeg overrasket? :P

Husker du forresten dette hotellet? Nevnte det såvidt i en tidligere post; et fancy hotell som ligger rett rundt hjørnet.

Mja?

Mens jeg ringte til flyselskapet dro Emma og Midori til dette hotellet like ved for å sjekke inn for en natt der. Nice mais! Etter å ha blitt ferdig i telefonen med AirAsia så jeg at jeg hadde fått en melding: Emma og Midori hadde klart å låse seg inne på hotellrommet de nettopp hadde booka. ... wait, what? Låst seg inne? Javel? Jeg passet på bagasjen mens Aron kom dem til unnsetning. Det skulle vise seg at det ikke finnes romnøkler; her må man ringe til resepsjonen hver gang man skal ut og inn. Spesielt! De tok med bagasjen og ble på hotellet mens vi dro mot Ikebukuro og Kimi Ryokan, vårt nye bosted de neste fire dagene. Ryokan er et tradisjonelt japansk inn. På veien tok jeg noen bilder av Sensoji-jinja (tempel) i dagslys, for en gangs skyld. PS: I dag var det helt sinnsykt vær. 32 grader. Wooh! Smelta nesten bort på veien, jo!

Bilde #1: I Japan er grønt og blått nærmest det samme, i hvert fall når to farger stilles mot hverandre for å vise opptatt/vent/stopp/ledig/gå. Derfor er det ikke uvanlig at grønn mann i fotgjengerfelt ser mer blå ut enn grønn. Kort oppsummert er det fordi alle land har forskjellige måter å definere en nyanse av en farge på.

Heh, apropos å smelte...

Vi fikk installert oss på Kimi. Det var godt å sette fra seg kofferten og alt det andre! I dag skulle en gjeng til fra klassen komme til Japan og Kimi Ryokan, men før de ankom hadde vi litt tid å slå ihjel. Aron avtalte å møte Yuichiro på Shinjuku, så vi dro dit. Aron møtte Yuichiro litt senere mens jeg gikk litt rundt for meg selv. Var nok å se på! Prøvde noen maskiner for å vinne en bamse elns, men akk, ingen lykke i dag. D:

Bilde #2: Strike a pose!
Bilde #3: Bilder fra Tobu-senteret som ligger kliss inntil Ikebukuro stasjon.

Kjøpte en ekstra koffert og returnerte til Kimi Ryokan. Aron satt og spilte Nintendo DS (ikke akkurat et sjeldent syn!). Noen timer senere ankom Kine, Magnus, Ingrid og Jens! Så gøy! ^_^
De var forståelig nok slitne og trøtte, så det ble bare litt prating før alle stupte i seng. Yep!

No comments:

Post a Comment